Art Inside Piola'da Özlem Paker Sergisi
Art
Inside Piola'da Özlem Paker Sergisi

'RİTİM
/ RHYTHM'
25 Nisan - 6 Haziran
Açılış: 25 Nisan, Perşembe
Multimedia sanatçısı Özlem Paker, her yeni serisinde anlatım metodlarını zenginleştirmek için farklı malzemeler kullanmayı tercih ediyor. ‘Ritim’ isimli solo-sergisinde, doğal ögelerin ve insan-yapımı mimari konstrüksiyonların varoluşsal ritmini irdeliyor. Yapıtlarına 3ncü boyutu da ekleyerek, fotoğrafik kolajların hareket halindeymiş illüzyonu yaratmasını sağlıyor. Bazıları zaman içinde silikleşip, başka birşeye dönüşüyor; bazıları bitmeyen bir enerjiyle çoğalıyor. Sanatçının 'No Remains' adlı video yapıtı ise bu kavramların bir uzantısı olarak dönüşümün ritmini tekrar yaratıyor: Herşey kendi ritminde varoluyor, ve yine yokolur gibi yaparak başka bir forma dönüşüyor.
25 Nisan - 6 Haziran
Açılış: 25 Nisan, Perşembe
Multimedia sanatçısı Özlem Paker, her yeni serisinde anlatım metodlarını zenginleştirmek için farklı malzemeler kullanmayı tercih ediyor. ‘Ritim’ isimli solo-sergisinde, doğal ögelerin ve insan-yapımı mimari konstrüksiyonların varoluşsal ritmini irdeliyor. Yapıtlarına 3ncü boyutu da ekleyerek, fotoğrafik kolajların hareket halindeymiş illüzyonu yaratmasını sağlıyor. Bazıları zaman içinde silikleşip, başka birşeye dönüşüyor; bazıları bitmeyen bir enerjiyle çoğalıyor. Sanatçının 'No Remains' adlı video yapıtı ise bu kavramların bir uzantısı olarak dönüşümün ritmini tekrar yaratıyor: Herşey kendi ritminde varoluyor, ve yine yokolur gibi yaparak başka bir forma dönüşüyor.
Bazı
yapıtlarda doğaya özgü organik formları kullanarak lekeler oluşturmuş sanatçı;
bazılarında ise mimari detayları kullanarak geometrik illuzyonlar yaratmış. Ilk
bakışta ne oldukları pek anlaşılmıyor. Yer yer ritmik kırılmalar görülüyor, yer
yer ritmik tekrarlar. Bir bakıma evrende doğal olarak varolan veya insan-yapımı
olarak ortaya çıkan herşeyin akışkan bir enerjinin sonucu olduğunu, yani bir
ritim halinde varolduklarını ve yokolduklarını vurguluyor.
Sanatçının
'Connection Lost' (bağlantı koptu) adlı yapıtı ise, şaşırtıcı bir şekilde
boyanmış gerçek bir motosiklet fotoğrafı. Paker bunu New York'da çekmiş. Sanki
motosiklet sahibi neden motosiklet tutkunu olduğu ile varlıklı olma durumu
arasindaki ilişkiyi koparmış gibi düşünmüş sanatçı. Bu paradoks ise aşırı bir
sergileme tutkusuyla dolar resimlerini ve dolar sembollerini aracına
resmetmekten alıkoymamış sahibini. Sergideki diğer işlerden farklı gibi duran
bu iş, aslında varoluşun doğasına aykırı düştüğünden bu bağlantı kopukluğunu
vurgulaması açısından önemli bir yapıt.
SERGİDEN...

0 comments :
Yorum Gönder